Reklamacje i gwarancja
REKLAMACJE I GWARANCJA
W związku z tym że sklep sprzedaje wyłącznie towary objęte gwarancją producenta a sprzedawca nie udziela gwarancji, poniższe punkty mają jedynie charakter informacyjny. Szczegóły gwarancji znajdują się w karcie produktu oraz na stronie internetowej producenta.
1. Wszystkie towary zakupione w sklepie internetowym www.dellowo.pl objęte są gwarancją producenta, chyba, że w karcie produktu zaznaczono inaczej. Okres gwarancji podany jest w karcie produktu i biegnie od daty wysyłki sprzętu z magazynu.
2. Wszystkie towary oznaczone „gwarancja producenta" automatycznie wyłączają odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu roszczeń gwarancyjnych.
3. Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usuwane bezpłatnie w terminie 14 dni roboczych od daty dostarczenia sprzętu do serwisu producenta sprzętu lub w przypadku gdy sprzęt objęty jest gwarancją naprawy u klienta - w terminie ustalonym z działem serwisu producenta sprzętu.
4. Sprzęt powinien zostać dostarczony w opakowaniu fabrycznym oraz musi być kompletny (opakowanie, dokumentacja, sterowniki, kable itp.).
5. Sprzedający nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych na koszt odbiorcy.
6. Serwis producenta powiadamia kupującego o ewentualnym odrzuceniu roszczenia gwarancyjnego. Utrata gwarancji następuje najczęściej w przypadku, gdy uszkodzenia zostały spowodowane: uszkodzeniami mechanicznymi, zalaniem cieczą, szkodliwym promieniowaniem, użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem, zwarciem instalacji elektrycznej, na wskutek wyładowań atmosferycznych, stwierdzenia naruszenia, uszkodzenia lub zerwania plomb lub numerów seryjnych albo zakrycia ich w jakikolwiek sposób uniemożliwiający identyfikację.
SERWIS POMOCY TECHNICZNEJ DELL
Usługi pomocy technicznej firmy Dell obejmują diagnostykę sprzętu i naprawę produktu firmy Dell w okresie trwania umowy serwisowej. Odpowiedzi na większość problemów technicznych można uzyskać za pomocą diagnostycznych narzędzi online oraz zasobów informacyjnych firmy Dell. Pomoc techniczną można uzyskać telefonicznie lub za pośrednictwem Internetu:
- Telefon - pomoc techniczna dostępna od poniedziałku do piątku w lokalnych godzinach pracy (z wyjątkiem weekendów i świąt).
- Pomoc techmiczna Dell - pomoc techniczna online jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich klientów firmy Dell przez 24 godziny na dobę
- TechDitrect - globalna pomoc techniczna online jest dostępna dla wszystkich klientów firmy Dell przez 24 godziny na dobę
W ramach pomocy w "okresie początkowym" przez pierwszych 30 dni po dostawie firma Dell zapewnia telefoniczną pomoc techniczną oraz doradztwo w zakresie instalacji i konfiguracji:
- produktów wyprodukowanych przez firmę Dell,
- zewnętrznych urządzeń peryferyjnych dostarczonych przez firmę Dell,
- instalowanych fabrycznie systemów operacyjnych i oprogramowania.
Jeśli pracownik pomocy technicznej firmy Dell stwierdzi, że do rozwiązania problemu konieczna jest interwencja specjalisty, procedura naprawy zależy od usługi zakupionej z produktem:
- Usługa "Odbiór i zwrot": firma Dell organizuje odbiór produktu w następnym dniu roboczym, a certyfikowany przez firmę Dell specjalista dokona naprawy i zwróci produkt w ciągu kolejnych pięciu dni roboczych.*
- Serwis na miejscu: certyfikowany przez firmę Dell specjalista pojawia się na miejscu u klienta w ciągu 5 dni roboczych po wcześniejszym ustaleniu terminu.*
- Serwis u klienta następnego dnia roboczego: certyfikowany przez firmę Dell specjalista dokonuje naprawy w siedzibie klienta w następnym dniu roboczym.*
- Serwis u klienta tego samego dnia roboczego: zapewnia obecność certyfikowanego przez firmę Dell specjalisty w siedzibie klienta w ciągu 4 godzin, tego samego dnia roboczego*.
* W zależności od dostępności części Dostępność usługi i szacowane czasy interwencji mogą się różnić w zależności od odległości do miejsca awarii i jego dostępności. Więcej informacji możnauzyskaćulokalnegoprzedstawiciela firmy Dell.
JAKICH PRZYPADKÓW NIE OBEJMUJE POMOC TECHNICZNA FIRMY DELL?
- Rozwiązywanie problemów z systemem operacyjnym, które nie są związane z problemami sprzętowymi.
- Naprawa uszkodzeń związanych ze zdarzeniami losowymi, takimi jak zalanie płynem, upuszczenie, przepięcia zasilania elektrycznego (wymagana jest usługa ochrony CompleteCare przed przypadkowymi uszkodzeniami).
- Kradzież (wymagana jest usługa ochrony CompleteCare przed kradzieżą).
- Naprawa uszkodzeń spowodowanych celowym działaniem, normalnym zużyciem, nierozsądnym lub nadmiernym użytkowaniem, uszkodzeń w wyniku działania siły wyższej, w tym w wyniku pożaru i powodzi, spowodowanych warunkami środowiskowymi, aktami przemocy i podobnymi zdarzeniami.
- Naprawa uszkodzeń w wyniku użycia składników oprogramowania niedostarczonego przez firmę Dell, przemieszczenia lub transportu produktu, działania serwisu nieautoryzowanego przez firmę Dell, użytkowania niezgodnie z instrukcjami obsługi, niewłaściwego doboru napięcia zasilania elektrycznego urządzenia.
- Pomoc techniczna w zakresie usuwania wirusów/programów szpiegujących (dostępna może być osobna usługa płatna).
- Doradztwo w kwestiach ogólnego użytkowania systemu operacyjnego, poczty e-mail, konfiguracji Internetu i sieci lokalnej.
- Doradztwo ogólne w zakresie instalacji i konfiguracji aplikacji po upływie 30 dni.
- Doradztwo w zakresie sprzętu niedostarczonego przez firmę Dell, jego instalacji i zgodności ze sprzętem firmy Dell (pomoc techniczna producenta sprzętu).
WSKAZÓWKA DOTYCZĄCA USZKODZONYCH PIKSELI W WYŚWIETLACZACH LCD
Każdy piksel jest wykonany z subpikseli: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Gdy subpiksel zostanie zablokowany w niezmiennym stanie, na ekranie widoczny jest malutki czarny, biały lub kolorowy punkt. Ogólnie rzecz ujmując, istnieją dwa typy uszkodzeń subpikseli, defekt jasnego i defekt ciemnego subpiksela.
Defekt subpiksela jest określany także jako defekt punktu.
Defekty jasnych subpikseli: subpiksel stale świeci się, powodując wyświetlanie białego lub kolorowego punktu na czarnym tle.
Defekty ciemnych subpikseli: subpiksel nigdy nie świeci się, powodując wyświetlanie czarnego lub kolorowego punktu na białym tle.
Gwarancja Premium Panel jest ponad standardowym rozwiązaniem w branży, ponieważ gwarantuje w okresie Ograniczonej gwarancji sprzętowej1 zero zablokowanych pikseli w pozycji „włączonej” (tzn. święcących jasnym światłem na wyświetlaczu).
Nie jest niczym nadzwyczajnym, że podczas produkcji panelu LCD jeden lub więcej subpikseli zostaje zablokowanych w określonym i niezmiennym stanie. Wyświetlacz, na którym znajduje się od 1 do 5 zablokowanych subpikseli, jest uważany za normalny i spełniający standardy branżowe.
Piksel/ Siatka punktowa
Wyświetlacz prawdopodobnie kwalifikuje się do wymiany, jeśli spełnia kryteria przedstawione w (Tabela 1).

Więcej informacji na temat wad pikseli można znaleźć w sekcji Wskazówki dotyczące uszkodzonych pikseli.
Ekran | Jasne subpiksele | Ciemne subpiksele | Subpiksele razem |
Monitory z płaskim panelem z gwarancją Premium Panel
|
1 lub więcej | 6 lub więcej | Jasne = 1 lub więcej Ciemne = 6 lub więcej |
Monitory Dell (seria D) | 6 lub więcej | 9 lub więcej | Jasne i ciemne łącznie = 9 lub więcej |
Wszystkie inne monitory Dell | 6 lub więcej | 6 lub więcej | Jasne i ciemne łącznie = 6 lub więcej |
Wyświetlacze LCD w notebookach ze standardowymi panelami:
rozdzielczość LCD (HD, SXGA, WSVGA, WXGA) |
3 lub więcej | 6 lub więcej | Jasne i ciemne łącznie = 6 lub więcej |
Wyświetlacze LCD w notebookach z gwarancją Premium Panel:
rozdzielczość LCD (FHD, HD+, WSXGA, WSXGA+, WXGA+, WUXGA) |
1 lub więcej | 6 lub więcej | Jasne = 1 lub więcej Ciemne = 6 lub więcej |
Wyświetlacze LCD w notebookach z gwarancją Premium Panel:
|
1 lub więcej | 6 lub więcej | Jasne = 1 lub więcej Ciemne = 6 lub więcej |
Ustalanie typu wyświetlacza LCD w komputerze
- Przejdź na stronę pomocy technicznej dotyczącej produktu firmy Dell.
Wprowadź Numer seryjny i kliknij Wyślij. Więcej informacji na temat numeru seryjnego można znaleźć w artykule bazy wiedzy firmy Dell „Co to jest numer seryjny i gdzie można go znaleźć?”. - Kliknij kartę Konfiguracja systemu.
- Kliknij pozycję Oryginalna konfiguracja.
- Kliknij Podzespoły.
- Naciśnij jednocześnie klawisze i .
- W oknie Znajdź wpisz frazę WYŚWIETLACZ CIEKŁOKRYSTALICZNY i kliknij Dalej.
- Poszukaj listy rozdzielczości HD, SXGA, WSVGA, WXGA, FHD, HD+, WSXGA, WSXGA+, WXGA+ lub WUXGA (w celu odnalezienia typu wyświetlacza LCD konieczne może być kliknięcie przyciski Dalej więcej niż raz).